Kunskaps­companiet

Kunskapscompaniet startade sin verksamhet i Eskilstuna 1993 och ingår sedan maj 2020 i utbildningskoncernen Watma Education. Kunskapscompaniet består av två bolag: Kunskapscompaniet Gymnasium KCGY och Kunskapscompaniet Ankaret.

Kunskapscompaniet gymnasium

Kunskapscompaniet gymnasieskola finns på Köpmangatan i centrala Eskilstuna, i välutrustade lokaler i en ombyggd industrifastighet med vacker utsikt mot vattnet. Här pluggar eleverna till ett yrke och väljer mellan Bygg- och anläggningsprogrammet, Fordons- och transportprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet. Efter avslutad gymnasieutbildning är det många av våra elever som får jobb direkt medan andra läser vidare på högskola och universitet.

Kunskapscompaniets gymnasieskola är en skola med stor gemenskap där alla lär känna varandra och stämningen är positiv, öppen och trevlig.

Under skolterminerna har vi olika traditioner och trivselaktiviteter utanför schemat då vi får tillfälle att lära känna varandra bättre och ha roligt tillsammans. Exempelvis ordnas bland annat skolgemensamma aktivitetsdagar med dragkamp och temadagar med näringslivet.

För oss är det jätteviktigt att alla elever mår bra. Därför finns det skolsköterska, skolkurator, specialpedagog samt studie- och yrkesvägledare på skolan som stöttar när det behövs.

Lediga jobb på Kunskapscompaniet gymnasium»