Goda resultat på Vård- och omsorgsprogrammet vid Kunskapscompaniet Gymnasium

2023-02-09, 15:29

Vård- och omsorgsprogrammet vid Kunskapscompaniet Gymnasium är ett ungt program som redan visat stora framgångar. 2022 tog 90% av eleverna studenten med en undersköterskeexamen och det ser ljust ut för kommande årskullar.

– Att det går så bra för många av våra elever tror jag beror på det faktum att vi på vår skola har legitimerade yrkeslärare med gedigen arbetslivserfarenhet inom branschen som gör att vi kan guida våra elever i hur de ska uppfylla yrkeslivets kommande krav på bästa sätt, säger Carina Saarela, programansvarig på Vård- och omsorgsprogrammet vid Kunskapscompaniet Gymnasium.

Kunskapscompaniet Gymnasium är en liten skola där varje elev får synas och där stöttning kan ske utifrån elevens individuella behov.

– Det här är verkligen den lilla skolan som ger stora möjligheter, säger en elev på Vård- och omsorgsprogrammet.

Vård- och omsorgsprogrammet är för dig som gillar att arbeta med människor och som vill lära dig mer om hur människan fungerar, både psykiskt och fysiskt. För den som just nu står inför sitt gymnasieval och vill kunna gå ut i arbetslivet direkt efter studenten är Vård- och omsorgsprogrammet ett bra val, chansen att få ett jobb som undersköterska efter sin examen är mycket stor. Det finns också möjlighet att läsa vidare, exempelvis till sjuksköterska, eftersom du genom programmet får en grundläggande behörighet till universitet och högskola.

Presskontakt