Alla nyheter

mynewsdesk image

Kunskapscompaniets Gymnasieskola har ny rektor – välkommen Sofia Rytterström

17 januari, 2024

Kunskapscompaniets Gymnasieskola har ny rektor – välkommen Sofia Rytterström. Sofia har erfarenhet av yrkesutbildningar från olika skolor och verksamheter, både privat och kommunal. Hon har tidigare arbetat med att främja jämställdhet och ser fram emot att förbättra skolan ytterligare.

mynewsdesk image

Goda resultat på Vård- och omsorgsprogrammet vid Kunskapscompaniet Gymnasium

9 februari, 2023

Vård- och omsorgsprogrammet vid Kunskapscompaniet Gymnasium är ett ungt program som redan visat stora framgångar. 2022 tog 90% av eleverna studenten med en undersköterskeexamen och det ser ljust ut för kommande årskullar.

news image

90 % av eleverna går mot lastbilskort

1 februari, 2023

Elever som går på Kunskapscompaniet Gymnasium och läser Fordons- och transportprogrammet har i år visat mycket goda resultat. 90% av eleverna som just nu går i tvåan och trean ser ut att ta studenten med ett körkort för lastbil.